Δραστηριότητα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Α’ κύκλου επιμορφωτικών συναντήσεων, με θέμα την εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο.

Κοινή τακτική κατά τη μελέτη της ευθύγραμμης κίνησης ενός αντικειμένου με σταθερή ταχύτητα αποτελεί η μελέτη της κίνησης μια φυσαλίδας αέρα εγκλωβισμένης σε σωλήνα που περιέχει υγρό. Για την κατασκευή του σωλήνα χρησιμοποιούνται συνήθως εύτηκτοι γυάλινοι σωλήνες επιθυμητής διαμέτρου από τον εξοπλισμό του εργαστηρίου Χημείας, των οποίων τα ανοικτά άκρα μετατρέπονται σε κλειστά με τοπική θέρμανση με φλόγιστρο και τήξη του γυαλιού. Σε μια παραλλαγή αυτής της ιδέας οι γυάλινοι σωλήνες μπορούν να αντικατασταθούν από προχοΐδες. Συγκεκριμένα, μπορούν να αξιοποιηθούν προχοΐδες οι οποίες έχουν σπάσει στο κάτω μέρος, όπου βρίσκεται η στρόφιγγα. Τέτοιες προχοΐδες δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιηθούν σε πειράματα Χημείας και κατάπάσα πιθανότητα απομακρύνονται από το εργαστήριο ως άχρηστες.

Η χρήση της προχοΐδας εξασφαλίζει μεγαλύτερο μήκος διαδρομής για την κίνηση της φυσαλίδας και κατά συνέπεια μεγαλύτερο πλήθος μετρήσεων, ενώ παράλληλα η επιλογή του υγρού επιδρά στην ταχύτητα κίνησης . Επίσης, η υπάρχουσα βαθμονόμηση όγκων διευκολύνει τη μέτρηση της διανυθείσας απόστασης. Για τις ανάγκες του πειράματος μελετήθηκε η κίνηση φυσαλίδας αέρα μέσα σε υγρό πιάτων ώστε η φυσαλίδα να έχει τέτοια ταχύτητα που να επιτρέπει τη λήψη 10 τουλάχιστον μετρήσεων απόστασης – χρόνου.

Παρατηρήση: Το ενσωματωμένο μοιρογνωμόνιο διευκολύνει στη επιλογή της κλίσης του σωλήνα με την οποία επιτυγχάνεται η επιθυμητή κάθε φορά ταχύτητα κίνησης της φυσαλίδας.